3D content marketing bazuje również na teksturach (płytek, farb,tapet, struktur) dla architektów.

Przykładowy opis przedstawię na podstawie płytek Tubądzin z serii Berlin. Próbka jest wyciętym fragmentem. Głównie pokazuje efekt wypukłości i zestaw map wykorzystanych do wykonania.

Krótki wstęp:

Architekt czy projektant wnętrz, jest osobą o podwyższonym wyczuleniu na zagadnienia estetyki. Jego ambicją jest zwykle aby projekt przedstawiany klientowi maksymalnie przypominał ten który zostanie zrealizowany. Daje mu to większą szansę na finalizację projektu i przyśpiesza kontakt z klientem, który nie koniecznie musi mieć zmysł przestrzenny. Tylko tacy architekci mają szansę na przetrwanie na rynku wymagających klientów.
W codziennej pracy ciężko jest jednak aby architekci mieli materiały przygotowane do ich pracy. Przykład: Gdy myślimy o mechaniku samochodowym wiemy że otrzyma on dokładny opis produktu od producenta do jakiego auta on pasuje oraz pewność że tak będzie. Gdyby jednak było inaczej mechanik poświęcał by godziny na porównywaniu różnych elementów w celu dopasowania. A nie wspominamy tu w ogóle o zagadnieniu gustu klienta.
W przypadku architektów są zadowoleni i chętnie korzystają z tekstur producentów którzy opracowali je tak aby projektant mógł skupić się na swojej pracy. Dobre przygotowanie skomplikowanej tekstury jak na przykład Tubądzin Berlin to minimum 1,5h pracy, zwykle jest to więcej dla nie wprawionego projektanta. Każda godzina poświęcona na tworzenie elementu który może zostać odrzucony w ciągu kilku sekund na spotkaniu z klientem zachęca do korzystania z najprostszych rozwiązań, lub tych które producencie opracowali poprawnie.

Tworzenie tekstur to sztuka która się opłaca tak dla architekta jak i producenta.

Producenci którzy postawili na 3D content marketing i tworzą tekstury swoich produktów są chętniej wybierani i architekci częściej sięgają po ich produkty dzięki wygodzie pracy.

Opis przygotowania tekstury

  1. Stworzenie modelu 3 płytek w 3D (struktura i fuga), opracowanie układu płytek.
  2. Wykonanie tekstur z modelu
    1. Diffuse map – czyli mapa koloru płytki
    2. Displacement czyli mapa wysokości
    3. Reflection map czyli jak płytka odbija światło, W przypadku błyszczących punktowo np z opiłkami – glosines map,
    4. opcjonalnie Normal maps.
  3. Dla każdego kompletu każda płytka z kolekcji osobno, oraz jedna bezszwowa kompozycja do 1,5×1,5m2 z fugami lub ilość wariantów do ustalenia.
  4. W przypadku Berlina samo ułożenie płytek ma również znaczenie więc dobrze przedstawić atrakcyjne „gotowce”.

Do stworzenia tekstury potrzebne są realne produkty w celu wykonania zdjęć i realnej obserwacji jak produkt się zachowuje przy oświetleniu.

tworzenie tekstur dla architektów - Orginalny render

Orginalny render

tworzenie tekstur dla architektów - Render z tekstury

Render z tekstury

tworzenie tekstur dla architektów -TEX Tubądzin Berlin-RC.Diffuse+Reflection

TEX Tubądzin Berlin-RC.Diffuse+Reflection

tworzenie tekstur dla architektów -TEX Tubądzin Berlin-RC-Displacement

TEX Tubądzin Berlin-RC-Displacement

tworzenie tekstur dla architektów-TEX Tubądzin Berlin-BumpNormals

TEX Tubądzin Berlin-BumpNormals

× Internet Explorer is missing updates required to view this site properly. Click here to update. OR even better, try out other great browsers, Chrome and Firefox are top of the best.