Projektowanie opakowań ma w sobie magię.
Niesamowicie satysfakcjonujące jest gdy konsument wybiera produkt z półki bo zainteresowało go opakowania. Gdy trzyma opakowanie w ręce i dowiaduje się o produkcie więcej, ostatecznie wkładając opakowanie z produktem do swojego koszyka zakupowego.
A jak to zrobić żeby opakowanie wywoływało chęć posiadania? Czy zawsze opakowanie musi krzyczeć i czy opakowanie ma być dla każdego konsumenta? Zapewniam Cię znam odpowiedź na te pytania. Fascynuje mnie psychologia sprzedaży/zakupów i tuż obok merchandisingu projektowanie opakowań ma kluczowe znaczenie.
W projekcie opakowania można zastosować wiele zabiegów które spowodują chęć zakupu. Oczywiście od produktu będzie zleżało czy klient wróci po produkt, a jak już wróci to znowuż będzie chciał znaleźć charakterystyczne opakowanie. Dlatego ważne jest zlecić zaprojektowanie opakowania właściwej osobie.
Projektuję opakowania:
- ładnie, czysto, zachęcająco i z wykorzystaniem całej swojej wiedzy
- oprócz grafiki, projektuję kształt opakowania jak i sugeruję dobór tworzywa
- projektowałem opakowania jednostkowe z kartonu, folii, aluminium w tym tuby i puszki
- oraz opakowania zbiorcze z tektury falistej z nadrukiem offsetowym, jak i flexograficznym,
- opakowania transportowe/logistyczne,
- opakowania foliowe standardowe jak i opakowania termokurczliwe
- ponadto projektuję etykiety na butelki, słoiki, pojemniki itp.
W związku z tym że znam techniki drukarskie z praktycznego punktu widzenia i dostępne podłoża w pełni świadomie wykonuję projekty, tak aby dało się je wykonać a efekty zaprojektowanego opakowania był najlepszy, przy jak najniższym koszcie wytworzenia. A chyba na tym też Ci zależy?
Projektowanie opakowania chętnie zaczynam od spotkania. Pracuję w Łodzi, ale chętnie spotkam się w Warszawie, Gdańsku, Krakowie czy Wrocławiu. Oczywiście możemy również komunikować się drogą elektroniczną, lub telefoniczną.
Projektowanie opakowań w 3 krokach – Czyli będzie Pan zadowolony …
etap 1 – kontakt + koncepcja kreatywna opakowania (1-14 dni)
Zanim zacznę projektować chcę zrozumieć jakie są oczekiwania klienta. Często wystarcza kontakt mailowy, choć równie dobrze możemy porozmawiać telefonicznie czy spotkać się.
Kluczem do szybkiej realizacji zlecenia i trafionego projektu jest stworzenie zarysu koncepcji. Dzięki temu klient widzi czy dobrze zrozumiałem jego potrzeby.
Do przygotowania koncepcji przygotowuję się badając rynek tj. przeglądając konkurencję i wykonując kilka wstępnych szkicy.
Klient otrzymuje dwie propozycje
etap 2 – Ukierunkowanie i korekta (1-5 dni)
Klien na podstawie obu propozycji może wprowadzić poprawki do nich, lub na ich podstawie określić wygląd trzeciej. Na tak opracowanym wzorcu pracujemy do osiągnięcia zadowolenia klienta.
etap 3 – Finalizacja projektu opakowania (2-5 dni)
Po zaakceptowaniu ostatniej wersji projektu, opracowuję projekt do druku i w razie potrzeby wykonuję proof cyfrowy. Klient otrzymuje fakturę wraz z przekazaniem praw autorskich do projektu oraz pliki w formacie do podglądu i dla druku.
Na życzenie klienta możliwy jest nadzór nad produkcją w wybranej drukarni, lub zlecenie produkcji wg. projektu w zaprzyjaźnionej drukarni.
Projektowanie opakowań Łódź, Warszawa