Dwa typy skarpet
Dlaczego dwa typy skarpet? Ponieważ dwa typy spodni!
W zależności od tego, czy nosisz spodnie na bucie czy w bucie, skarpetka inaczej musi odprowadzać ciepło, a przez to parę wodną i pot.
Istotne jest również to, w co jesteś ubrany – czy korzystasz z ubioru skórzanego czy tekstylnego. Jeśli Twoje skórzane spodnie posiadają wentylację, to warto wybrać skarpetki kanałowe, które odprowadzają ciepło do góry właśnie w spodnie. Podobnie jest przy spodniach tekstylnych oraz tych nakładanych na but.
Jeśli jednak Twoje skórzane spodnie nie mają wentylacji, ciepło musi być inaczej odprowadzone i wyprowadzone między spodniami a butem. Część butów ma strefy wentylacyjne, które idealnie współpracują ze strefami wentylacyjnymi w naszych skarpetkach. W pozostałych wentylacja odbywa się przez kołnierz w skarpecie.
Jeśli zastanawiasz się, czy wybrać grubsze miękkie skarpetki czy cienkie, opcja jest jedna – muszą być one cienkie, ale ze strefami wentylacyjnymi.
Jeżeli cisną Cię buty, to grubsza skarpetka nie poprawi sytuacji. Ważne jest, żeby amortyzacja była we właściwych miejscach i zapobiegała otarciom, a nie zwiększała rozmiar stopy i powodowała jeszcze większy ucisk.
Jakie włókna wybrać?
Naturalne włókna sprawdzają się świetnie do chodzenia na co dzień w przewiewnych butach. Jednak na długie trasy czy na tor polecamy polipropylenowe skarpetki. Nie uczulają, idealnie odprowadzają pot od stopy, a przede wszystkim nie trzymają go w swojej strukturze. Nowoczesne włókna są równie miłe w dotyku jak bawełniane. Do tego skarpetki motocyklowe z polipropylenem są bardzo trwałe i wystarczają na długi czas.
Rozmiar warto dobrać do swojej nogi. Skarpetka nie powinna za mocno uciskać. jednak lekkie odczuwanie skarpetki na stopie poprawia kompresję krwi w naskórkowej części nogi, co jest korzystne zwłaszcza przy długiej jeździe.